Friday 20 December 2019

Waar ben je mee bezig?

Ik zit in de bibliotheek in Alkmaar bij de Mare, zie de website. 
https://www.bibliotheekkennemerwaard.nl/

Ik doe de 3.5mm jack stekker van de kabel van mijn koptelefoon als 1e in de computer. (hp Prodesk)
Ik log in op een van de computers en heb 1 uurtje om te internetten.

In de chromebrowser druk ik i1i en GOOGLE geeft een overzicht,
Ik druk op GODOGOOD.SITE - i1i - Google Sites
En de site opent, ( i1i.site )
via de STARTPAGES > button kom ik snel naar een overzicht met links naar
 inlogpagina's zoals Gmail en Webwhatsapp.

op het NEWS overzicht tabblad van de STARTPAGES druk ik op LIVE BNR
En start in de player mijn favoriete radio-zender.
Soms luister ik via TUNE-IN naar andere radio zenders
of via Nederland.FM

Op de STARTPAGES voorpagina open ik  Gmail en Webwhatsapp.
Met mijn wachtwoord en de bevestiging van mijn mobiel, log ik in op gmail.

Daarna kan ik meteen ook de edit-blog link openen, maar eerst druk ik op mijn mobiel
nadat ik op ja heb gedrukt, op de whatsapp app,daarna op de 3 puntjes rechtsboven, dan op WhatsApp Web en scan met mijn telefoon op het computer-scherm de whatsapp QR code, zodat nu ook op de computer mijn whatsapp zichtbaar is.

Daarna druk ik op de link naar SHEETS
Doordat ik ben ingelogt op gmail kan ik ook direct in mijn sheets kijken en open ik het bestand waarmee ik bezig ben.
Vandaag 20-12-2019 is dat ABC GEMEENTEN NEDERLAND
een overzicht waarin ik links heb gemaakt naar de adresgegevens van de gemeenten in Nederland.
Nu ben ik bezig om de links van de adressen te koppelen naar Google Maps
Bij de straatnaam en nr en bij de postcode en plaats zet ik de juiste link eronder.
Vandaag ben ik bij kolom 58,

zie het overzicht via  >  TOTAAL ABC

Gemeente BunnikSingelpark 13984 NC ODIJK

Het overzicht is handig, want dit geeft mij inzicht over de gemeeenten, maar maakt het ook mogelijk
om sneller naar youtube informatie of Facebook informatie van de gemeenten te zoeken.
ook heb ik een tabblad gemaakt met Twitter en LinkedIn.

Gister heb ik op de site https://sites.google.com/view/whowherewhatwhenwhyhow/i1i
onder de SEARCH bar / een link gemaakt naar apparte spreadsheet overzichten.
De ene is een overzicht NAAR EEN TOTAAL ABC
De andere is naar het YOUTUBE ABC
Over de MAPS ABC had ik al wat verteld.
Verder hier de link naar de FACEBOOK ABC
Zie ook het TWITTER ABC overzicht en de LINKEDIN ABC

No comments:

Post a Comment